Jubilarissen in het zonnetje op 1 mei

1 mei 2021

Het is vandaag 1 mei, dan vieren we de Dag van de Arbeid. PvdA Súdwest-Fryslân heeft met 20 vrijwilligers bij 240 leden een rode roos uitgedeeld. En net als elk jaar heeft de partij haar jubilarissen in het zonnetje gezet. Deze keer negen leden die 25, 50 of zelfs 65 jaar lid zijn van de partij.

In Raerd mocht voorzitter Michel Rietman van de afdeling Súdwest-Fryslân de Willem Drees Jubileum munt uitreiken aan Bareld de Vries. De heer de Vries is sinds 1956 lid van de partij. Het jaar waarin hij ook trouwde met Janna Pietersma. Zijn motto als onderwijzer was om het mooiste in kinderen naar boven te halen. Zijn dochter, Jannewietske de Vries, beschrijft haar vader als ‘onvergetelijk optimistisch, gedreven en een bevlogen ‘Mienskip’ man’. ‘Hij heeft in al zijn bestuursfuncties binnen of buiten de PvdA altijd de verbinding met anderen gezocht’. ‘Mét elkaar het mooiste uit elkaar halen’ zei de heer de Vries vandaag aan de keukentafel in het mooie Raerd.

De heer Bareld de Vries heeft in de afgelopen 65 jaar veel functies bekleed voor óf namens de Partij van de Arbeid. Zo was hij tien jaar Statenliid. Voorzitter van het Volks Onderwijs en bestuurslid van de Landelijke Vereniging Openbaar Onderwijs. Ook op cultureel vlak was hij actief, onder andere bij de Vereniging voor Volksvermaak. Want het leven is immers een feest! En voor een stevig debat liep de heer de Vries ook niet weg. Jaren is hij deelnemer geweest aan het debatprogramma Het Lagerhuis van de VARA.