We laten je graag weten wie er voor de PvdA Súdwest-Fryslân allemaal actief bezig zijn. Via bovenstaande rode balk zie je drie groepen: Raadsleden, Bestuur en Wethouders. Als je daarop klikt zie je welke mensen allemaal actief zijn en vanuit welke rol. Ook staan hier de gegevens hoe je ons kunt benaderen.

Raadsleden
De raadsleden hebben een belangrijke taak in de gemeenteraad. Zij controleren het college van burgemeester en wethouders. Ook kunnen zij vragen stellen, moties en amendementen indienen en initiatief voorstellen indienen. De PvdA Súdwest-Fryslân heeft na de gemeenteraadsverkiezing in 2022 8 zetels gehaald. Vanaf augustus 2023 zijn er na het vertrek van Pieter Jan Scholtanus nog 7 raadsleden actief voor de PvdA. De raadsleden hebben elk een eigen commissie waarin ze actief zijn. Op de website van de gemeente Súdwest-Fryslân is aanvullende informatie te vinden over onze raadsleden.

Bestuur
Het bestuur moet ervoor zorgen dat de afdeling goed draait. Dat betekent onder andere dat het bestuur de raadsleden ondersteunt en ledenvergaderingen organiseert. We willen graag dat het bestuur uit minimaal 5 mensen bestaat. Er is op dit moment één vacature in het bestuur. Ben je lid van de PvdA en heb je mogelijk belangstelling om bestuurslid te worden? Schroom dan niet en neem contact op met één van de bestuursleden. Ze vertellen je graag hoe leuk het is om bestuurslid te zijn!

Wethouders
Vanaf 1 juni 2022 zitten er twee wethouders van de PvdA in het college. De wethouders zijn verantwoordelijk voor het uitvoeren van het coalitie akkoord.