Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Op 16 maart 2022 zijn er weer gemeenteraadsverkiezingen. Het moet socialer en eerlijker in Nederland. Dat bereiken we onder andere door een grote sterke PvdA in onze regio. Daarom zijn we op zoek naar mensen die zich in willen zetten voor ons plan voor een eerlijker en fatsoenlijker Súdwest-Fryslân.

Wil je iets doen, maar weet je nog niet wat?
Misschien zit je dit te lezen en overweeg je actief te worden. Twijfel je over een lidmaatschap of heb je vragen over de PvdA Súdwest-Fryslân? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Fractieleden en bestuursleden beantwoorden graag de vragen die je hebt. Je vindt onze gegevens op de contactpagina van onze website.

Politieke ambities?
Het kan natuurlijk ook zijn dat je ambities hebt om namens de PvdA meer actief te worden. Wil je een bijdrage leveren, bijvoorbeeld aan de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022? Lees dan vooral verder!

Profiel gemeenteraadslid
Diverse kandidaten hebben gesolliciteerd op een “plek op de kandidatenlijst” voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Het profiel waarop de kandidaten hebben gesolliciteerd vind je in het Profiel gemeenteraadslid – definitief. Sluit het profiel ook aan bij jouw persoonlijke en politieke ambities? Neem dan contact met ons op via de mail: pvdaswf@gmail.com. We gaan graag met je in gesprek om te kijken waar onze ambities elkaar kunnen vinden!

Proces
Inmiddels is de sluitingsdatum voor kandidaatstelling verstreken (solliciteren kon tot 1 mei 2021). Begin juli voeren we sollicitatiegesprekken met de kandidaten. Heb je vragen over het proces, schroom dan niet om contact op te nemen met Hester van der Schaaf, secretaris van het bestuur, 06-11426913.