PvdA SWF reikt vrijwilligersprijs uit aan NietStilzitten.nl.

5 februari 2018

De PvdA Súdwest-Fryslân heeft in het najaar inwoners van de gemeente uitgenodigd om kandidaten voor te dragen voor de “PvdA vrijwilligersprijs”. Met het instellen van een jaarlijkse vrijwilligersprijs wil de partij het belang van vrijwilligers onderstrepen. “Vrijwilligers zijn kampioenen en verdienen om in het zonnetje gezet te worden”, aldus fractievoorzitter Johan Feenstra. Dankzij de inzet van vrijwilligers kunnen veel activiteiten op het gebied van sport, jeugd, zorg en cultuur e.d., doorgang vinden

Naar aanleiding van deze oproep meldden zich veel verschillende mensen die mooie vrijwilligers-initiatieven voordroegen. Alhoewel alle initiatieven kansrijk en bewonderenswaardig zijn, moest er een keuze gemaakt worden. Door middel van een puntensysteem, waarbij gekeken werd naar maatschappelijke impact, originaliteit en doorzettingsvermogen, kwam het initiatief van NietStilzitten als hoogst gewaardeerde initiatief uit de bus.

NietStilzitten is een platform voor werkzoekenden, en werd genomineerd door Ineke Scholten uit Sneek. Zij geeft aan dat deze club de deelnemers steunt en inspiratie geeft: ‘voor veel mensen die werkloos zijn geworden, is het niet zo makkelijk is om gemotiveerd te blijven in het zoeken naar baan. De wekelijkse bijeenkomsten van NietStilzitten helpen enorm in het de moed erin houden.’
Oprichter Anton van Dijk is elke maandag om 14.00 uur aanwezig bij het Nietstilzitten Café in de bibliotheek van Sneek. Er worden veel nuttige onderwerpen behandeld zoals CV-tips, hoe presenteer ik mij, waar vind ik vacatures. De workshops worden heel goed bezocht. Ook bedrijfsbezoeken worden georganiseerd.
Voor de bezoekers is het een motiverende club waar naar je geluisterd wordt en waar je ideeën, plannen en nieuwe moed opdoet.

Dit alles is voor de PvdA reden om haar jaarlijkse vrijwilligersprijs toe te kennen aan NietStilzitten. Maandag om 14 uur verraste wethouder Stella van Gent het NietStilzitten café met de prijs en bloemen. Daarnaast was er ook taart voor alle aanwezigen bij het café.