Gedeeltelijk nieuw afdelingsbestuur

Door Hester van der Schaaf op 2 december 2020

Sneek – Tijdens de digitale Algemene Ledenvergadering van de PvdA Súdwest-Fryslân is dinsdag 10 november een nieuw bestuur gekozen. De afdeling heeft afscheid genomen van Ronald Ligthart en Thije van de Wall en dank uitgesproken voor hun inzet de afgelopen jaren. De nieuwe leden Michel Rietman en Jitze Bakker zijn toegetreden tot het afdelingsbestuur en drie ervaren bestuurders zijn herbenoemd.

De nieuwe bestuursleden zijn:

Michel Rietman (voorzitter)
Michel Rietman is actief en sociaal betrokken. Dit blijkt uit de vele activiteiten die hij bezoldigt en onbezoldigd oppakt. Zo is hij ondernemerscoach bij Stichting Jong Ondernemen, relatiemanager bij VNO-NCW MKB Noord, lid van de raad van toezicht van Stichting Friesland Beweegt en voorzitter van VV Sneek Wit Zwart. Michel brengt veel kennis en ervaring mee in het bestuur.

Jitze Bakker
Jitze Bakker uit Workum heeft ervaring in de politiek. Sinds 2020 woont Jitze in Friesland en wil hij zijn kennis en ervaring inzetten in het bestuur van de PvdA van Súdwest-Fryslân.

Het bestuur behoudt ook ervaren mensen:

Wigle Sinnema (vice-voorzitter)
Wigle Sinnema, zeer ervaren in de politiek en in diverse besturen en verenigingen.

Rianne Konst-Boven (penningmeester)
Ook Rianne Konst blijft in het bestuur. Zij heeft in het nieuwe bestuur de rol van penningmeester op zich genomen.

Hester van der Schaaf (secretaris)
Hester van der Schaaf blijft eveneens actief als secretaris.

Volle kracht vooruit!

Het nieuwe bestuur hoopt, jong en oud, enthousiast te kunnen maken om de komende tijd samen twee mooie campagnes te voeren. Het zijn niet alleen de campagnes maar juist ook de inhoud van ons verkiezingsprogramma en een stevige, en sociale kandidatenlijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in 2022. Voor het bestuur is de afstemming en communicatie tussen alle betrokkenen hierbij ook essentieel. Het bestuur voelt zich hier verantwoordelijk voor.  We werken vanuit onze landelijke statuten en reglementen, aangevuld met de kennis, ervaringen en evaluaties van de afgelopen verkiezingen. ‘Het nieuwe bestuur zit vol energie!’, meldt de PvdA.

Kom erbij!

En heb je zin om (zo nu en dan) mee te helpen aan onze sociaaldemocratische gemeente? Meld je dan bij één van de bestuursleden.

Hester van der Schaaf

Hester is opgegroeid in de Trynwâlden, maar heeft sinds 2005 haar hart verkocht aan de mooie gemeente Súdwest-Fryslân. Eerst woonachtig in de prachtige stad Bolsward en daar actief geweest in het bestuur van de toenmalige gemeente Bolsward (2008-2010). Toen de gemeenten in de Súdwest-hoeke gingen fuseren heeft Hester zich kandidaat gesteld voor de gemeenteraad. Ze

Meer over Hester van der Schaaf